Skoči na glavno vsebino

Nik Škrlec s svojo Zdravo pametjo pri lesarjih

V ponedeljek, 12. februarja 2024, smo imeli lesarji kulturni dan.

Najprej smo obeležili kulturni praznik Prešernov dan, kjer smo se z recitacijo Prešernovih in sodobnih pesmi spomnili glavnih tem, o katerih je pisal. Nato so se nam predstavili dijaki s statusi – športniki in kulturniki, vse skupaj pa smo seveda popestrili z glasbenimi točkami dijakov.

Sledil je ogled interaktivne razstave o možganih, kjer smo preizkušali svoje možgančke s sestavljanjem različnih Rubikovih kock in vožnjo kontracikla – naš dijak je eden redkih, ki mu je tudi uspelo. Za konec pa smo si ogledali še predstavo Nika Škrleca Zdrava pamet. Ali jo imamo? Izvedeli smo zanimiva dejstva o naših možganih in preizkušali spomin Nika Škrleca, ki si je zapomnil vse slovenske poštne številke.

Več pa si lahko pogledate na fotografijah.

Zapisala: Janja Čenčič Gartner

Avtomehaniki na praksi v Italiji

Dijaki Aljaž Mohorič, 3. Ha, Jaka Košir, 4. NS, in Aljaž Platiše, 4. KS, so 8. februarja 2024 začeli enomesečno prakso na partnerski šoli ENAIP v Vidmu (Udine).

Prvi dan je bil namenjen sestanku v šoli, ogledu šole in nastanitvi. Naslednji dan pa so začeli z delom v avtoservisnih delavnicah. Posebej so navdušeni nad delavnico za motocikle.

Čeprav so bili na praksi tudi v soboto, so se že prvo nedeljo odpravili v Bologno (približno 300 km iz Vidma) na ogled salona Ferrari in Lamborghini, saj so fantje vendarle avtomehaniki. 😊

Za podporo dijakom skrbijo:
Chiara Ambrosi, koordinatorka
Stefano De Marco, koordinator praktičnega izobraževanja (IVET)
Paolo Germani, slovensko govoreči mentor, vodja oddelka za elektrotehniko

Več pa si lahko pogledate v galeriji in v prispevku na Instagramu šole ENAIP.

Instagram šole Enaip FVG (@enaipfvg)

Prevod v slovenščino:
Medkulturna izmenjava Erasmus: raziskovanje sodobne mehanike
Kdo so ti mladi fantje in kaj počnejo na EnAIP v Pasian di Prato?
Spremljajte nas in odkrijte njihovo pot do osvajanja novih veščin: ker strast do inovacij ne pozna meja.🚗

Objava na Instagramu šole ENAIP, 1. marec 2024.

 

Podjetje Herz nam je doniralo inštalacijski material

Podjetje Herz, ki proizvaja izdelke znamk Kovina in Unitas, nam je doniralo inštalacijski material v vrednosti nad 1000 evrov.

V omenjenem podjetju smo bili z dijaki inštalaterji na strokovni ekskurziji v jesenskem času in takrat so nam tudi obljubili pomoč za vaje pri praktičnem pouku v šoli.

Njihove izdelke bomo z veseljem uporabljali pri vajah in prikazovanju praktične uporabnosti v inštalaterskem poklicu.

Podjetju se za donacijo najlepše zahvaljujemo.

Besedilo in foto: Franc Jelenc

Podobni prispevki

Tekmovanje iz logike na strojni

Tekmovanje iz logike na strojni

V četrtek, 26. septembra 2024, je potekalo šolsko tekmovanje iz logike, na katerem je sodelovalo 20 dijakov in dijakinj. Rezultati najboljših so: 1. in 2. letnik: Tomaž Kragelj, bronasto priznanje 3. in 4. letnik: Tomaž Kožuh, Andraž Bizjak, Vito Hostnik, Matjaž Šenk,...

Nemški vajenci s partnerske šole BSC UH na praksi v LPP in KNT

Nemški vajenci s partnerske šole BSC UH na praksi v LPP in KNT

V ponedeljek, 7. oktobra 2024, so nas obiskali predstavniki partnerske šole BSC UH iz mesta Muhlhausen, Nemčija. Obisk mentorjev je bil namenjen spremljanju VET mobilnosti – prakse štirih nemških vajencev v podjetju LPP v Ljubljani in KNT v Škofji Loki, ki so jo...

Potovanje po slovenski poeziji: ob 8. februarju, slovenskem kulturnem prazniku

“Poezija je bledi odblesk tistega, kar vsakdo čuti, a ne zna nihče povedati.”

Janez Menart

Ob 8. februarju, slovenskem kulturnem prazniku, smo si dijaki in učitelji srednje šole za strojništvo privoščili poetično potovanje po slovenski poeziji. Spoznavali smo pesniški svet Ferija Lainščka, Srečka Kosovela in Ivana Minattija – v besedi in glasbi.

Ves čas pa so se v ozadju vrteli dijaški umetniški poskusi, ki so nastali pri pouku umetnosti (risbe) in slovenščine (konsi).

Krasna uvertura v dan slovenske kulture.

Strojniki na državnem tekmovanju v ekokvizu

V petek, 2. februarja 2024, smo se udeležili državnega tekmovanja iz ekokviza na Šolskem centru Celje, Srednja šola za gradbeništvo in varovanje okolja.

Tema letošnjega tekmovanja je bila energetsko-podnebna pismenost. Kviz je obsegal 50 vprašanj s področja energetike, energetske in podnebne pismenosti, proizvodnji električne energije v Sloveniji, virih in rabi energije v Sloveniji.

Tekmovanja se je udeležilo 5 dijakov srednje šole za strojništvo.

Dijaki Matija Papler, Matic Frakelj, Luka Ipavec, Urban Sedlar in Žan Jenko so pokazali odlično znanje s področja energetike in prav vsi dosegli ustrezno število točk za zlato priznanje, Matiji pa se je nagrada za 3. mesto za las izmuznila.

Za uspeh dijakom iskreno čestitamo!

Besedilo in foto: Monika Hadalin, mentorica

Pletarstvo

Pletarstvo je ena najstarejših obrti v Sloveniji in jo izvaja vedno manjša populacija ljudi. S sošolci pa smo imeli srečo, da nam je bila ta obrt prikazana.

Prvič smo se s pletarstvom seznanili v šoli v naravi v 1. letniku, ko smo pletli košare iz leskovih viter in vrbovih vej. S tremi sošolci smo se nato odločili, da bomo naredili seminarsko nalogo pod mentorstvom profesorice Irene Leban. Udeležili smo se tudi dveh dogodkov – prvič smo pletarstvo predstavljali na Dnevu Evrope na Kongresnem trgu v Ljubljani, kasneje pa smo se odpravili še na rokodelski sejem na Brdo. Na obeh dogodkih smo pletli košare in s tem pletarstvo predstavili širši publiki.

Letos pa smo se lotili še novih izzivov. Profesorica Leban nam je omogočila delavnico pletenja stolov. Vodil jo je Jurij Rihar, ki je restavrator mrež iz ratana, ki se uporabljajo pri izdelavi Thonetovih stolov. Na šestih srečanjih nas je popeljal skozi sedem korakov, potrebnih za izdelavo pletenega stola.

Najprej smo pobarvali okvir sedežne plošče. V okvirju je 76 lukenj, v katere smo vpeljevali vitre iz rafije. Nato nam je gospod Rihar pokazal prvi korak, ki je bil najbolj enostaven – morali smo peljati vitre iz ene luknje v nasprotno luknjo, da smo dobili prvi del mreže. V istem dnevu smo začeli delati tudi drugi korak, pri katerem smo vitre peljali pravokotno na prvi del mreže.

Če koraka nismo dokončali v šoli, smo morali delati še doma. Naslednji teden smo se naučili tretji in četrti korak, ki je bil najtežji. Tretji korak je potekal vzporedno s prvim korakom, a smo morali paziti, da se nam prvi in tretji korak nista prekrivala. Četrti korak pa vzporedno z vitrami iz drugega postopka, to smo naredili tako, da smo šli čez vitro iz prvega koraka in pod vitro drugega koraka. Peti in šesti korak sta bila zelo podobna, zato ni bilo več tako težko. Pri petem koraku smo vitre obrnili tako, da so potekala pod kotom 45°. Šesti korak pa je potekal pravokotno na petega. Na zadnjem srečanju smo se naučili še sedmi korak, pri katerem smo mrežo zaključili s šivom, ki pokriva luknje, da zavarujemo vitre. Celoten postopek je zelo dolgotrajen in zahteven, a je končni izdelek vreden truda in časa. Stolu moramo narediti še noge, ki jih bomo krivili, potem pa bo naš izdelek dokončan.

S sošolci smo zelo veseli, da smo se imeli priložnost naučiti pletarstva in se udeležiti te delavnice.

Zapisala: Zala Reberšak, 2. al

Tekmovanje za Cankarjevo priznanje 2023/24

Tekmovanje za Cankarjevo priznanje spodbuja k samostojnemu in poglobljenemu branju leposlovja.

Državna tekmovalna komisija vsako leto razpiše temo in dela za posamezne stopnje. Tema v šolskem letu 2023/24 je Nevidni svetovi, dijaki pa so brali naslednja besedila:

– prvi in drugi letnik srednjega strokovnega izobraževanja: F. Lainšček, Petelinje jajce (šolsko); M. Tomšič, Šavrinke (regijsko); obe deli (državno).

– vsi trije letniki srednjega poklicnega izobraževanja: N. Zaplotnik, Pot (šolsko); N. Zaplotnik, Pot in I. Minatti: Nekoga moraš imeti rad (določene pesmi) (regijsko in državno).

– tretji in četrti letnik srednjega strokovnega izobraževanja: D. Jančar, To noč sem jo videl (šolsko); D. Jančar: Severni sij (regijsko); obe (državno).

Tekmovanja so se udeležili tudi dijaki obeh šol našega ŠC.

Srednja šola za strojništvo

Priznanja na šolskem tekmovanju

1. in 2. letnik SSI: Tine Štibelj, 2. Cs, Gašper Arnež, 2. Bs

3. in 4. letnik SSI: Vito Hostnik, 3. Bs

SPI: Jernej Podlipnik, 2. Di, Aljaž Mohorič, 3. Ha, Matic Sešek, 3. Di, Mario Kosem Pintar, 3. Do

Na regijskem tekmovanju sta bronasto priznanje prejela Vito Hostnik, 3. Bs, in Jernej Podlipnik, 2. Di, ki se bo udeležil državnega tekmovanja 16. marca 2024.

Srednja šola za lesarstvo

Iz Srednje šole za lesarstvo se je regijskega tekmovanja udeležila Anja Kovačič, 2. al, in v kategoriji 1. in 2. letnik SSI zmagala in dobila bronasto priznanje.

Čestitamo vsem bralcem tekmovalcem.

Mentorici: Andreja Lampič, Janja Čenčič Gartner

 

Februar pripelje pusta, s krofi si mašimo usta

Bliža se … 🎭 pustni čas, zato so se dijaki iz dijaškega doma in njihove vzgojiteljice odločili, da bodo pekli 🍩 krofe. … In kar naenkrat je dijaški dom zadišal po sveže ocvrtih slastnih krofih, ki jih lahko občudujemo le na fotografijah, saj jih je že zdavnaj zmanjkalo. Najboljši so še topli! 🎭 👍

Foto: Adrijana Šelj

EAfA – Skupnost za socialno vključenost in enakost med spoloma  

V četrtek, 18. januarja 2024, se je koordinator združenja EAfA na naši šoli, Tadej Gartner, udeležil spletnega sestanka v okviru skupnosti EAfA – skupnost za socialno vključenost in enakost med spoloma. Na sestanku so se dogovorili o temah, ki jih bo skupnost obravnavala v prihodnje, vsak član skupnosti pa predstavi trenutno situacijo v svoji organizaciji in izpostavi primere dobre prakse.

Kaj so skupnosti EAfA?

Skupnosti EAfA dopolnjujejo in poglabljajo obstoječe možnosti mreženja EAfA ter so namenjene spodbujanju interaktivnosti in sodelovanja od spodaj navzgor med člani EAfA, ki imajo podobne interese. Delujejo kot orodje za izmenjavo znanja, najboljših praks in vzpostavljanje tesnega sodelovanja med člani EAfA.

Skupnosti se pri komuniciranju in povezovanju zanašajo predvsem na spletna okolja za sodelovanje, pri čemer se osredotočajo na izmenjavo najboljših praks in ustvarjanje novega znanja za spodbujanje kakovosti in dostopnosti vajeništva.

ŠC Škofja Loka je že postal član skupnosti za učno mobilnost vajencev in sedaj je tudi član skupnosti za socialno vključenost in enakost med spoloma. Na ostale skupnosti pa še čakamo, da pričnejo z delom in nas povabijo k sodelovanju.