Skoči na glavno vsebino
MEPI – Mednarodno priznanje za mlade

MEPI – Mednarodno priznanje za mlade

MEPI – Mednarodno priznanje za mlade

2020-

Projekti |

Program MEPI – Mednarodno priznanje za mlade je program, v okviru katerega se dijaki spopadajo z izzivi in dosegajo osebne dosežke. Je edinstven, netekmovalen program, ki posameznika spodbudi, da si oblikuje svoj program aktivnosti, si zastavi osebne izzive, oblikovane po lastni meri, se spoprime z njimi in jih tudi uspešno premaga. Za dosežke prejme priznanje mednarodne veljave.

MEPI je preizkus samega sebe. Na cilj pride udeleženec le z odločenostjo in vztrajnostjo, da bo opravil vse zahteve programa. To je zelo pomembna vrednota, ki jo mladi prenesejo v odraslost, saj v življenju odraslega ni vsaka stvar lahka.

Iz česa sestoji program? Program ima 3 stopnje.

Na vsaki stopnji čakajo udeleženca 4 področja.

Logo MEPI - mednarodno priznanje za mlade

Mentorji na SŠS:

Barbara Čenčič | barbara.cencic@scsl.si

Kristjan Prosen | kristjan.prosen@scsl.si

Tanja Šifrer | tanja.sifrer@scsl.si

Ana Vidic | ana.vidic@scsl.si

Tri stopnje

Bronasta stopnja

Za mlade od 14. leta naprej

Srebrna stopnja

Za mlade od 15. leta naprej

Zlata stopnja

Za mlade od 16. leta naprej

Štiri področja

Prostovoljstvo

Udeleženci programa kot prostovoljci prispevajo k dobrobiti lastne lokalne skupnosti/družbe in pokažejo družbeno odgovornost.

Rekreativni šport

Spodbuja zdrav življenjski slog in udeležbo pri športu in drugih fizičnih aktivnostih ter vpliva na izboljšanje zdravja in fizičnih sposobnosti.

Veščine

Mladim omogoča, da razvijejo svoje talente, spretnosti in povečajo samozavest.

Pustolovske odprave

Spodbuja pustolovski duh in raziskovanje v okviru skupinskega potovanja ter omogoča globlje razumevanje narave in okolja.

Projekt Neznani prijatelj

(samo na zlati stopnji)

Mladim omogoča, da pridobljene izkušnje dodatno obogatijo skozi sodelovanje in bivanje z nepoznanimi osebami v neznanem okolju.

Sprejmi izziv, preizkusi se in spoznaj samega sebe!

Dogajanje v projektu

Ni zadetkov

Iskane strani ni mogoče najti. Poskusite z drugačnimi iskalnim nizom ali uporabite navigacijske menije.

Evropska zveza za vajeništvo EAfA

Evropska zveza za vajeništvo EAfA

Evropska zveza za vajeništvo EAfA (European Alliance for Apprenticeships)

2021-

Projekti |

Evropska zveza za vajeništvo EAfA (European Alliance for Apprenticeships), ki deluje pod okriljem Evropske komisije, je bila ustanovljena leta 2013, s skupno deklaracijo Evropske komisije, Sveta EU in ostalih deležnikov, s ciljem izboljšati kakovost vajeništva v EU.

Poleg nacionalnih vlad so člani zveze EAfA tudi šole, univerze, podjetja, gospodarske in obrtne zbornice, mladinske in neprofitne organizacije, regionalne in lokalne uprave, socialni partnerji, strokovne službe in mreže, pa tudi raziskovalni inštituti in možganski trusti.

Logo EAfA
Logo EC

Zveza EAfA si prizadeva za:

  • kakovostno in transparentno izvajanje vajeništva,
  • povečanje števila vajencev in vajeniških programov,
  • krepitev podobe vajeništva kot oblike izobraževalnega programa,
  • evropsko mobilnost vajencev v času izobraževanja in usposabljanja.

Evropska zveza za vajeništvo EAfA je platforma za izmenjavo izkušenj in primerov dobrih praks. Članom omogoča:

  • najti partnerje (mreženje),
  • promocijo dogodkov in aktivnosti,
  • razvijati nove zamisli in dejavnosti,
  • dostop do aktualnih informacij in orodij za izvajanje vajeništva.

Zveza je namenjena vsem državam članicam EU, Efte in državam kandidatkam ter zainteresiranim stranem iz teh držav z namenom, da sodelujejo in izboljšajo kakovost v okviru izvajanja vajeniških programov. Skupaj z Evropskim centrom za poklicno usposabljanje Cedefop in Evropsko fundacijo za usposabljanje (ETF), ki zagotavljata strateško strokovno podporo v okviru mreženja, sodelovanja in izmenjave dobrih praks, zveza EAfA v enaki meri prispeva k ozaveščanju o koristih vajeništva.

Šolski center Škofja Loka – Srednja šola za strojništvo, Srednja šola za lesarstvo in Višja strokovna šola – je postal član evropske zveze za vajeništvo EAfA v mesecu marcu 2021. V okviru zveze bomo lahko sodelovali s šolami in podjetji, izmenjali izkušnje in primere dobrih praks ter sledili smernicam EU za izvajanje kvalitetnega, transparentnega in učinkovitega vajeništva. Dijaki vajenci bodo imeli možnost opravljanja prakse v tujih podjetjih in zagotovljeno jim bo kvalitetno izvajanje vajeniškega programa, čemur smo se tudi zavezali z včlanitvijo v zvezo EAfA.

Informacije:

Tadej Gartner | tadej.gartner@scsl.si | EAfA – ŠC Škofja Loka

Ivan Mavri | ivan.mavri@scsl.si | vajeništvo – SŠS

Bojan Drobnič | bojan.drobnic@scsl.si | vajeništvo – SŠL

Dogajanje 

Ni zadetkov

Iskane strani ni mogoče najti. Poskusite z drugačnimi iskalnim nizom ali uporabite navigacijske menije.

POPRI

POPRI

Popri – nacionalno tekmovanje v podjetniških idejah mladih

2020-

Popri je nacionalno tekmovanje v podjetniških idejah mladih od 12. do 29. leta starosti.

Z udeležbo na POPRI osnovnošolci, dijaki in študentje razvijajo ustvarjalnost, podjetnost, se učijo timskega dela, navezovanja stikov z različnimi ljudmi. POPRI uči dajanja pobud, sprejemanja tveganj, kako najti nasvet za rešitev izzivov pri pravih ljudeh. Od izkušenih podjetnikov na tekmovanju POPRI dobijo udeleženci koristne povratne informacije za svojo poslovno idejo.

Tekmovanje POPRI ima več stopenj:

– oddaja poslovnih modelov

– regijski predizbor

– enodnevne delavnice

– oddaja izboljšanih poslovnih modelov

– nacionalno tekmovanje

Tekmovanje POPRI

Tekmovanje POPRI 2021:

– oddaja poslovnih modelov – 9. 2. 2021

– regijski predizbor – 3. in 4. 3. 2021

– enodnevne delavnice – 15. – 19. 3. 2021

– oddaja izboljšanih poslovnih modelov – 25. 3. 2021

– nacionalno tekmovanje – 7. 4. 2021

Ni zadetkov

Iskane strani ni mogoče najti. Poskusite z drugačnimi iskalnim nizom ali uporabite navigacijske menije.

Srednja šola za lesarstvo – šola ambasadorka Evropskega parlamenta in Evrošola

Srednja šola za lesarstvo – šola ambasadorka Evropskega parlamenta in Evrošola

Šola ambasadorka Evropskega parlamenta (EPAS) in Evrošola

2020/21-

Projekti |

Srednja šola za lesarstvo v šolskem letu 2020/2021 sodeluje v projektu Šola ambasadorka Evropskega parlamenta (EPAS) in Evrošola. Projekt vodi in koordinira Informacijska pisarna Evropskega parlamenta, namenjen pa je srednjim šolam po Sloveniji.

Vsebine in aktivnosti programa so namenjene predvsem dvigovanju zavedanja mladih o Evropi in evropski parlamentarni demokraciji, pridobivanju znanja o Evropski uniji in Evropskem parlamentu ter usposabljanje za aktivno državljanstvo.

V okviru projekta na šoli izvajamo naslednje aktivnosti:

– Z dijaki v sklopu družboslovnih predmetov spoznavamo organiziranost in delovanje EU ter pomen aktivnega državljanstva.

– Ustvarili smo EPAS Facebook profil, ki je namenjen objavljanju različnih informacij o Evropski uniji in aktivnosti v povezavi z EU.

– Ob dnevu Evrope (9. maj) bomo na šoli pripravili dogodek/aktivnost na temo Evropske unije.

Koordinatorja projekta: Mojca Jezeršek in Ambrož Vuga

Dogajanje v projektu

Ni zadetkov

Iskane strani ni mogoče najti. Poskusite z drugačnimi iskalnim nizom ali uporabite navigacijske menije.

Lesni feniks

Lesni feniks

Lesni feniks

1. 9. 2019-1. 1. 2021

Glavni namen projekta Lesni feniks je varovanje okolja z zniževanjem količine odpadkov, preprečevanjem nastajanja odpadkov in ponovno uporabo materialov ter dvig osveščenosti lokalnih prebivalcev o načinih, možnostih in pomenu prehoda v krožno gospodarstvo.

Osrednji predmet projekta je ponovna uporaba odsluženega lesa, ki bo ob sodelovanju organizacij iz treh različnih sfer (gospodarstvo, izobraževalne ustanove, lokalne skupnosti) ter preko aktivnega ozaveščanja širše populacije postavila občino in regijo na zemljevid trajnostno naravnanih območij ter postala pilotni primer za ostale regije in občine. To bo doseženo tako s tradicionalnimi oblikami ozaveščanja (okrogle mize, predavanja, prezentacije filmov, delavnice) kot z integracijo vsebin v učni proces Srednje šole za lesarstvo ter končno praktično implementacijo in prikazom uporabe odsluženega lesa v urbani infrastrukturi.

Odslužen les predstavlja grožnjo okolju, saj je lahko kontaminiran zaradi uporabe premazov z visokim deležem težkih kovin ali impregnacijskih sredstev, ki obremenjujejo okolje (npr. kreozot, CCA). Po drugi strani pa v industrijskih obratih nastajajo precejšnje količine lesnih ostankov, ki so ne samo okoljsko neoporečni, ampak je v njih les visoke kakovosti. Takšen primer je zaslediti v podjetju M Sora, ki je proizvajalec lesenih oken. V proizvodnem procesu zaradi kontrole kakovosti ostajajo leseni elementi različnih dimenzij, ki vključujejo visokokakovosten les, a so bili izločeni zaradi vključitve manjšega števila grč, smolnih kanalov ali manjših napak. Ti elementi so predelani v sekance, ki jih podjetje porabi za ogrevanje svojih poslovnih in proizvodnih prostorov. Zaradi visoke kakovosti tega lesa je nedvomno smotrno poiskati alternativne rešitve ter takšen les uporabiti za izdelavo novih lesenih izdelkov.

Partnerji v projektu:

Lokatur

M Sora

Občina Žiri

Razvojna agencija Sora

Šolski center Škofja Loka

Koordinator projekta: Dimitrij Jeraj

Glavni namen projekta Lesni feniks je varovanje okolja z zniževanjem količine odpadkov, preprečevanjem nastajanja odpadkov in ponovno uporabo materialov ter dvig osveščenosti lokalnih prebivalcev o načinih, možnostih in pomenu prehoda v krožno gospodarstvo.

Osrednji predmet projekta je ponovna uporaba odsluženega lesa, ki bo ob sodelovanju organizacij iz treh različnih sfer (gospodarstvo, izobraževalne ustanove, lokalne skupnosti) ter preko aktivnega ozaveščanja širše populacije postavila občino in regijo na zemljevid trajnostno naravnanih območij ter postala pilotni primer za ostale regije in občine. To bo doseženo tako s tradicionalnimi oblikami ozaveščanja (okrogle mize, predavanja, prezentacije filmov, delavnice) kot z integracijo vsebin v učni proces Srednje šole za lesarstvo ter končno praktično implementacijo in prikazom uporabe odsluženega lesa v urbani infrastrukturi.

Odslužen les predstavlja grožnjo okolju, saj je lahko kontaminiran zaradi uporabe premazov z visokim deležem težkih kovin ali impregnacijskih sredstev, ki obremenjujejo okolje (npr. kreozot, CCA). Po drugi strani pa v industrijskih obratih nastajajo precejšnje količine lesnih ostankov, ki so ne samo okoljsko neoporečni, ampak je v njih les visoke kakovosti. Takšen primer je zaslediti v podjetju M Sora, ki je proizvajalec lesenih oken. V proizvodnem procesu zaradi kontrole kakovosti ostajajo leseni elementi različnih dimenzij, ki vključujejo visokokakovosten les, a so bili izločeni zaradi vključitve manjšega števila grč, smolnih kanalov ali manjših napak. Ti elementi so predelani v sekance, ki jih podjetje porabi za ogrevanje svojih poslovnih in proizvodnih prostorov. Zaradi visoke kakovosti tega lesa je nedvomno smotrno poiskati alternativne rešitve ter takšen les uporabiti za izdelavo novih lesenih izdelkov.

V projektu je primarnega pomena ozaveščanje širše javnosti glede splošne situacije o odpadkih ter možnostih uporabe odsluženega lesa. Za prehod v krožno gospodarstvo sta namreč ključna ozaveščenost in sodelovanje vseh akterjev družbe.

To bo izvedeno z načrtovanimi javnimi dogodki, internimi izobraževanji v podjetju in vpeljevanjem vsebin v učni načrt Srednje šole za lesarstvo Škofja Loka. Preko učnega procesa ter ob sodelovanju med podjetjem M Sora in srednjo šolo bodo nastali izdelki, ki jih bo Občina Žiri uporabila in postavila kot del urbane infrastrukture. Ponovna uporaba kakovostnega odpadnega lesa za izdelke, ki so namenjeni dvigu kakovosti bivalnega okolja lokalne skupnosti za njene ranljivejše člane (otroci in starejša generacija), ima veliko sporočilno vrednost glede namena prehoda v krožno gospodarstvo, saj ob skrbi za ohranjanje okolja daje priložnosti boljše izkoriščenosti kakovostnega lesa tako podjetju kot skupnosti, v kateri to deluje.

Na takšen način je moč doseči največji učinek, saj bodo tako prebivalci lokalne skupnosti kot tudi obiskovalci fizično uporabljali izdelke iz odsluženega lesa ter poleg dodatnega ozaveščanja izkustveno privzemali koncepte ponovne uporabe lesa in krožnega gospodarstva. Poleg tega je bila v Žireh identificirana potreba po lesenih klopeh ob sprehajalnih poteh ter lesenih elementih za opremo naravnega kopališča ob reki Sori, s čimer bo učinek le še večji.

Pomembna dodana vrednost projekta pa je tudi vzpostavljeno sodelovanje med gospodarstvom, izobraževalnimi (delno tudi raziskovalnimi) ustanovami in lokalno skupnostjo. Takšno sodelovanje predstavlja vzoren primer četverne vijačnice (quadruple helix) na področju trajnostnega razvoja, kar je v skladu s smernicami Evropske komisije. S projektom želimo torej pokazati, da je odslužen les uporabna surovina, ki jo je moč ponovno uporabiti, ter praktično prikazati učinkovito sodelovanje med akterji iz različnih sfer.

Cilji projekta Lesni feniks

  • izvedba sklopa aktivnosti aktivnega osveščanja širše javnosti
  • izvedba pilotnega projekta uporabe odsluženega lesa ali lesnih ostankov za izdelavo urbane opreme v lokalni skupnosti kot primer dobre prakse preprečevanja nastajanja odpadkov ter ponovne uporabe

Aktivnosti v projektu

  • razširitev učnega procesa na osnovi razvoja izdelkov iz odsluženega lesa
  • izdelava in postavitev urbane opreme iz odsluženega lesa v lokalni skupnosti
  • osveščanje javnosti o pomenu ponovne uporabe materialov ter prenos dobrih praks
  • promocija sofinancerjev, operacije in njenih rezultatov
  • vodenje in koordinacija operacije

Rezultati

  • povečana osveščenost lokalnega prebivalstva o pomenu varovanja okolja, možnostih ponovne uporabe surovin in s tem koncept krožnega gospodarstva
  • razvoj učnih programov za izobraževanje lesarjev
  • krepitev sodelovanja med gospodarstvom in izobraževalno ustanovo
  • izkustveno privzemanje koncepta ponovne uporabe lesa

Dogajanje v projektu

Ni zadetkov

Iskane strani ni mogoče najti. Poskusite z drugačnimi iskalnim nizom ali uporabite navigacijske menije.

Dogajanje v projektu

Ni zadetkov

Iskane strani ni mogoče najti. Poskusite z drugačnimi iskalnim nizom ali uporabite navigacijske menije.

Dostopnost